Schrijf je direct in!

Inschrijven duurt maar een paar seconden. Zorg dat je geen geld mis loopt!

Hieronder kun je de meest gestelde vragen van verschillende panel leden terug vinden. Mocht het antwoord op jouw vraag er niet tussen staan, neem dan contact met ons op via de contact pagina om jouw vraag voor te leggen aan ons team.

Enquêtes

De enquête is in de verkeerde taal. Wat doe ik nu?

Onze excuses voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt; dit kwam door een technische storing. Als u een enquête in de verkeerde taal hebt ontvangen, krijgt u een time-out en zult u de enquête niet meer kunnen voltooien. De link naar de enquête kan niet opnieuw gestuurd worden en de enquête kan niet worden gereset.

Hoe werken enquêtes?

Online enquêtes: U ontvangt een uitnodiging voor deelname in de enquête via e-mail. De uitnodigings e-mail bevat een link naar de enquête samen met de geschatte tijdsduur en de het aantal beloningen die u zou kunnen ontvangen. De enquête gaat van start zodra u op de link klikt. Vragen worden aan u gesteld die simpelweg met een muisklik of tekstueel te beantwoorden zijn.

Ik heb een fout getroffen tijdens invullen van een enquête. Hoe verder?

Onze excuses voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt.

Helaas, als u een fout treft tijdens het invullen van een enquête, kan de fout niet hersteld worden nadat u begonnen bent. Wij controleren onze links op hun goed functioneren en ook om te bevestigen dat u als panellid in staat zal zijn de enquête te kunnen voltooien. Controleer a.u.b. alle browser, server, en pc instellingen t.b.v. toekomstige enquêtes.

Mocht u een fout boodschap ontvangen, dan krijgt u een time-out en zult u de enquête niet meer kunnen afronden. De link naar de enquête kan niet opnieuw gestuurd worden en de enquête kan niet worden gereset.

Ik krijg een fout of heb geen toegang tot de enquête

Fouten tijdens een enquêtes kunnen om enkele redenen voorkomen.

  1. Als uw browser cookies niet ingeschakeld zijn zult u niet als respondent erkend worden bij het afronden van de enquête en zult een time-out krijgen. Zorg ervoor dat uw cookies zijn ingeschakeld.
  2. Als u de enquête gedurende een langere tijd onderbreekt zal de browser sessie verlopen en u zult een time-out krijgen van de enquête.
  3. Als u de enquête verlaat door elders te navigeren, krijgt u een time-out en zal u de enquête niet meer kunnen voltooien.
  4. Door gebruik te maken van een niet ondersteunde browser, de popups niet in te schakelen, en de laatste versie van Flash Media Player niet te downloaden (en installeren), krijgt u een time-out en zult u de enquête niet meer kunnen voltooien.
  5. Als u enquête invult vanuit een apparaat zoals een smartphone of een tablet dat Flash Media niet ondersteunt, krijgt u een time-out en zult u de enquête niet meer kunnen voltooien.

Als u een time-out krijgt van een enquête, zult geen toegang meer daartoe hebben. Een nieuwe link kan niet verzonden worden en de enquête kan niet gereset worden.

Is deelname aan enquêtes gratis?

Ja, het invullen van een enquête is gratis. Deelname is volledig vrijwillig en door deel te nemen aanvaardt u onze voorwaarden.

Is het mogelijk de enquête-uitnodiging opnieuw naar mij op te sturen?

Helaas, wij kunnen de enquête links slechts eenmalig versturen.

Kan ik de enquête op mijn smartphone of tablet invullen?

Wij raden dit niet aan vanwege de Flash Media software die vereist is voor het merendeel van de enquêtes. Doe de enquête a.u.b. vanuit een pc om ervoor te zorgen dat de juiste Flash Media instellingen van toepassing zijn.

Tegenwoordig gebruiken de meeste enquêtes Flash Media content die momenteel niet ondersteund wordt op vele gangbare phones en tablets. Wij raden u aan een pc te gebruiken met een geactualiseerde browser om ervoor te zorgen dat de juiste Flash Media instellingen van toepassing zijn.

Waarom krijg ik dezelfde vraag meerdere malen?

Wij proberen steeds de meest passende enquête voor u te vinden. Er kunnen momenten zijn dat u dezelfde vraag meer dan een keer treft – één keer tijdens onze pre-screening fase (waar wij op zoek zijn naar een voor u passende enquête), een nog één keer tijdens de enquête zelf om te bepalen of u aan enquêtecriteria voldoet. Hoewel deze herhaling op een fout lijkt of tot ongemak kan leiden, wees gerust dat dit niet het geval noch de intentie is en wij vragen uw begrip voor dit proces van kwaliteitscontrole.

Dit proces doet twee dingen:

  1. Geeft ons meer kans om een voor u passende enquête te vinden
  2. Levert hogere kwaliteitsgegevens voor onze klanten die op zoek zijn naar een bepaald type persoon
Waarom ontvang ik geen enquêtes?

Enquêtes worden automatisch opgestuurd wanneer uw profiel overeenkomt met de vereisten van de enquête. Wij raden u aan uw profiel in te vullen met zo veel mogelijk informatie. Dit vergroot de kans dat uw profiel overeenkomt met een passende enquête.

Waarom word ik verplaatst van de ene enquête naar de andere?

Enquêtes worden automatisch opgestuurd wanneer uw profiel overeenkomt met de vereisten van de enquête.

Er zullen echter momenten zijn waarop het onderzoek vol is of u wordt uitgeselecteerd. In plaats van het beëindigen van het onderzoek, zoekt het systeem automatisch naar een andere enquête die nauw overeenkomt met uw profiel.

Op deze manier krijgt u nog de gelegenheid om te participeren in een andere enquête met de bijbehorende beloning.

Wat betekent “uitselecteren” (“screen out”)?

Enquêtes die de “uitgeselecteerd” boodschap tonen tellen niet als afgerond en keren geen beloningen uit, aangezien de informatie niet wordt gebruikt.

Als u “uitgeselecteerd” bent, betekent dit dat u buiten de doelgroep voor deze enquête was gevallen. In plaats van u tijd de verspillen met antwoorden die niet gebruikt kunnen worden, kapt de enquête vroeg af (normaliter bij de eerste paar vragen).

Dit kan soms gebeuren, zelfs als u geselecteerd was om deel te nemen in de enquête. Maar de enquête zelf vraagt om meer specifieke informatie dan aanwezig is in uw profiel en op basis hiervan kunt u soms buiten de doelgroep vallen.

Wat betekent “volle quota”?

Een enquête die de “volle quota” boodschap toont geldt niet als een afgeronde enquête een keert geen beloning uit als de informatie niet wordt gebruikt.

Als u een “volle quota” boodschap treft, is de enquête vol met respondenten die voldoen aan de criteria voor deelname.

Dit kan gebeuren bij aanvang van de enquête, die normaliter als gesloten wordt gesignaleerd of soms in een vroeg stadium van de enquête als bepaalde gegevens worden ingevuld (zoals uw leeftijd waarna blijkt da u niet in de gewenste leeftijdscategorie valt).

Wat betekent de boodschap die zegt dat ik deze enquête eerder heb geprobeerd in te vullen?

Als u lid bent van meerdere onderzoeksgroepen is het mogelijk dat u meer dan één uitnodiging voor een enquête kunt krijgen.

Om te fungeren als leverancier van kwaliteitsonderzoek aan onze klanten, kunnen wij niet toelaten dat mensen een enquête meer dan één keer invullen. Het hanteren van unieke respondenten is de sleutel tot kwaliteitsonderzoek.

Mocht u reeds op de enquête link geklikt hebben en van start zijn gegaan (de enquête kan onderbroken worden), dan kunt het invullen daarvan niet hervatten; u kunt de enquête niet opnieuw invullen. Dit kan gebeuren als u op de enquête link klikt voordat u via e-mail geattendeerd wordt op de eerdere invulling daarvan.

Wat voor soorten enquêtes worden aangeboden?

De enquêtes kunnen een veelvoud van onderwerpen bestrijken zoals: uw reisvoorkeuren, uw gevoelens over bepaalde producten, of uw opinie over reclame. De resultaten helpen bedrijven nieuwe producten te ontwikkelen of aan te passen aan de wensen van het consument. In dit opzicht profiteert u gewoon door mee te helpen.

Het achterhalen van uw gebruikersnaam / wachtwoord

Als u uw Gebruikersnaam of Wachtwoord vergeten bent, volg a.u.b. de instructies hieronder

1.  Klik op onderstaande link.

https://www.listwise.nl/inloggen/

2. Klik op de link “Wachtwoord vergeten?”

3. Vul in het e-mailadres waarop u de enquêtes ontvangt

4. Klik op de grijze knop aan de linkerkant van het vak. Als u lid bent van meerdere panels, kies de knop voor het panel waarvoor u de nieuwe inloggegevens wenst te ontvangen.

5. Een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord zal naar uw e-mailadres gestuurd worden.

Als u een fout treft of wij uw inloggegevens niet kunnen vinden, raadpleeg a.u.b. de enquête-uitnodiging voor de juiste contactgegevens van de klantenondersteuning.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Om uw e-mailadres te wijzigen, stuur a.u.b. een e-mail naar de klantenondersteuning met een vermelding van het oude e-mailadres waarop u de enquêtes ontvangt en het nieuwe e-mailadres waarop u deze enquêtes voortaan wilt ontvangen. Voeg om veiligheidsredenen, uw postcode en geboortedatum toe. Zodra deze zijn ontvangen, wordt uw e-mailadres veranderd.

Hoe kan ik mijn profiel actualiseren?

U kunt uw profiel actualiseren door in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Houdt a.u.b. uw profiel actueel.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn beloning kan krijgen?

Uw beloningen worden bijgeteld bij uw saldo tijdens het afronden van iedere enquête, tenzij anders bepaald. U moet de minimum betalingsdrempel bereiken, zoals beschreven in uw account pagina, voordat uw een betaling kunt verzoeken via de geselecteerde betaalwijze.

A.u.b. inloggen op de oorspronkelijke enquêteregistratie webpagina om uw beloningen te verzilveren. Weet u niet meer met welk panel u bent geregistreerd? Raadpleeg de enquête-uitnodiging om het bedrijfsnaam te achterhalen.

Uitschrijven

Om uzelf van het panel te verwijderen, a.u.b. kies één van onderstaande opties:

  1. Login op uw account
    Klik op uitschrijven
    Het vakje met de tekst “Wilt u zich echt uitschrijven?” aanvinken
    Klik “Uitschrijven”
    Klik “Ok”
  2. Klik op het “Uitschrijven” link in de enquête-uitnodiging
  3. Als u een panellid bent die niet via ListWise inlogt, en de “Uitschrijven” link niet vinden, neem a.u.b. contact op met het panel voor account vragen (e-mailadres onderaan in de enquête-uitnodiging)
Waar vind ik de door mij verdiende beloningen?

U kunt uw beloningen bezichtigen door in te loggen op uw panellid account.

Na inloggen, selecteer uit het hoofdmenu “Mijn verdiende punten”. Op deze pagina kunt u de enquêtes bekijken waarmee u beloningen heeft verdiend, uw huidige saldo, en hoe u uw reeds verdiende beloningen kunt verzilveren.

A.u.b. inloggen op de oorspronkelijke enquêteregistratie webpagina om uw beloningen te verzilveren. Weet u niet meer met welk panel u bent geregistreerd? Raadpleeg de enquête-uitnodiging om de bedrijfsnaam te achterhalen.

Waarom staat er een negatief (oordeel) op mijn account?

Negatieve beoordelingen kunnen voorkomen als iemand een enquête op een ongepaste wijze invult (slecht uitgevoerd of onwaarachtig). Vragen die problematisch voor onze klanten zijn uitgekomen zullen wij niet met u delen. Hieronder sommige manieren waarbij onze cliënten “slechte” of “onwaarachtige” reacties definiëren.

  • Snelheid van voltooien

Iedere enquête heeft een geschatte afrondingstijd. Als u de enquête voltooit in een tijd die niet binnen acceptabele marges valt, zult u niet voor de enquête in aanmerking komen, ontvangt u geen incentive en wordt uw deelname in het panel mogelijk ook beëindigd.

  • Inconsistente of niet accurate antwoorden

Als u antwoorden geeft die, op welke manier dan ook, niet accuraat of consistent zijn, zult u niet voor de enquête in aanmerking komen, ontvangt u geen incentive en wordt uw deelname in het panel mogelijk ook beëindigd.

  • Strikvragen

Klanten zullen af en toe bepaalde enquêtevragen herhalen of u aansporen tot een specifiek antwoord om te verzekeren dat u eerlijk bent en/of de hele vraag hebt gelezen. Als onze klant vindt dat uw antwoorden overeenkomen met de strikvraag richtlijnen, zult u niet voor de enquête in aanmerking komen, ontvangt u geen incentive en wordt uw deelname in het panel mogelijk ook beëindigd.

  • Open Vragen

Soms zullen onze klanten een sectie in de enquête opnemen waarin deelnemers zelf antwoorden moeten opschrijven in plaats van die te selecteren uit een reeks vooraf gedefinieerde antwoorden. Mocht het antwoord in ongepaste, onverstandige taal geformuleerd zijn, of niet passend zijn bij de vraag, zult u niet voor de enquête kwalificeren, ontvangt u geen incentive en wordt uw deelname in het panel mogelijk ook beëindigd.

 

Privacy en Beveiliging

Deelt u mijn informatie met anderen?

Nee, wij zullen uw gegevens niet met anderen delen zonder uw toestemming. Uw antwoorden zijn slechts voor onderzoeksdoeleinden bedoeld.

  • Geen persoonlijke informatie wordt met anderen gedeeld zonder uw toestemming
  • Uw antwoorden blijven strikt vertrouwelijk

Uw antwoorden worden gecombineerd met de antwoorden honderden andere deelnemers en worden alleen in het aggregaat gerapporteerd

Uitbetaling

De uitbetaling laten uitvoeren

Om de uitbetaling te laten uitvoeren moet u eerst een betaalwijze selecteren.

Login op uw account

Klik op “Mijn verdiende punten”

Op de onderste linker hoek klik op “Wijzig uw betaalmethode”

Kies de betalingsoptie uit de vervolgkeuzelijst

Klik “Update”

De gebruikerservaring hangt af van het panel waarin u lid bent. Raadpleeg a.u.b. de enquête-uitnodiging voor de juiste contactgegevens van de klantenondersteuning als uw assistentie nodig heeft met uw account

Om een uitbetaling via PayPal te laten geschieden

Allereerst moet u een PayPal account hebben. Als u die niet hebt, kunt naar www.paypal.com gaan om daar een rekening te kunnen openen.

Het is belangrijk dat uw PayPal account hetzelfde e-mailadres heeft als het e-mailadres waarmee u de enquêtes ontvangt.

Bij het gebruik van PayPal als betalingsoptie, wordt uitbetaling gedaan aan het PayPal account met hetzelfde e-mailadres als gebruikt wordt voor het ontvangen van enquêtes. Mocht u al een PayPal account hebben met een ander e-mailadres, dan kunt u het e-mailadres toevoegen waarmee u de enquêtes ontvangt. Deze optie is te vinden in uw PayPal account onder uw profiel instellingen. Het is mogelijk om tot 8 e-mailadressen te verbinden aan één PayPal account.

Klik op uw panel account

Klik op “Mijn verdiende punten”

Zodra u de uitbetalingsdrempel hebt bereikt, klik op de knop “update” en het geld wordt overgemaakt naar uw online PayPal rekening.

Zorg ervoor dat u zich aanmeldt bij uw PayPal-rekening om de overdracht te accepteren.

N.B er worden 2% transactie kosten in rekening gebracht voor PayPal betalingen

Mocht de beloningen niet-opgeëist worden gedurende 30 dagen, zullen deze teruggebracht worden naar uw panel account. Probeer a.u.b. opnieuw de overdracht uit te voeren.

Voor verdere ondersteuning bij het opstellen en gebruik van PayPal, raadpleeg www.paypal.com